Megcsinálom az A Streckét - csakazértis...

A Strecke - csakazértis

A Strecke - csakazértis

2015-07-14 – A harmadik A-Strecke - beszámoló

2016. június 24. - Bakó Csaba

Felkészülés:

- sok edzés, télen sífutás és jégkorong, tavasztól bringa és több nagy Dobogókő túra, stb.

Technikai előkészületek:

- a bringámon fogaskoszorú csere elöl és hátul, valamint lánccsere.

- egy héttel a verseny előtt váltógörgő csere, ami nagyon helyes lépésnek bizonyult, mert a verseny alatt egyszer sem váltott mellé a hátsó váltó…

- új gumi, 2,25-ös Smart Sam. Ez előre került és a régi első gumi ment hátra, ami ugyanilyen típusú, csak kicsit kopottabb.

Csütörtök:

- az idén egy nappal hamarabb kimentünk, (Feleségem és Bíborka lányom jött velem) mert a kempingben, ahol aludtunk, pénteken tavaly már az utolsó helyek egyikét csíptük csak meg, egyre többen jönnek a kempingbe, biztos azért, mert nagyon jó  közel van a rajthoz és jók a körülmények.

- Helyes lépés volt korábban kimenni, mert csütörtökön még bőven volt hely és optimális távolságra kerültünk a vizesblokktól, hogy a szombat reggeli készülődésnél ne menjen el sok idő a mászkálással.

- Csütörtök este sátorverés majd amikor éppen végeztünk, érkezett egy gyors zápor, de szerencsére akkor már állt a sátrunk, nem áztunk el. Ezután vacsora, majd alvás, hogy szokjuk a korai lefekvést.

Péntek:

- sokáig aludtunk, én keltem legkorábban, és ki is használtam az időt a Bike Check-re. Még alig voltak, 5 perc alatt meg is voltam. Nem találtak a bringán kifogásolni valót, míg az előttem lévő svácnak jelezték, hogy a tárcsafékjének egyik oldala teljesen elfogyott.   No gondoltam ilyen amatőr is indul az A Streckén, aki meg sem nézi a fékpofáit egy ilyen verseny előtt… Én még tartalékot is vittem, hátha elfogy útközben...

- A rajtszámot csak délután lehetett átvenni, ezért aztán egy gyors reggeli után bringára pattantunk és elindultunk Lauffen felé, ahonnan fel lehet tekerni az Ewige Wand-ig.   Gondoltam odáig elmegyünk, aztán otthagyjuk majd valahol a bringákat és felsétálunk.   Aztán a lányok annyira jól bírták a hegyet, hogy feltekertünk egészen végig bringával. Végre én is körülnézhettem az Ewige Wand-ról nyugodt körülmények között, és nem csak villámgyors áttekerés közben…

- Utána visszamentünk Lauffen-be és megnéztük a sikátort, ahol le szoktunk menni bringával: félelmetes.   Ott úgy helyben azt gondoltam, hogy az idén én is tolni fogom lefelé… (aztán persze nem így lett…)   Aztán átmentünk a hídon és a túloldali kerékpárúton tekertünk vissza Bad Goisern-be.  

- Én elmentem a rajtszámomért, majd elkezdtem felszerelni a bringára a szokásos felszereléseket, rajtszámot, gumibelső tartót, szerszám és ruhatartókat

- Előkészítettem a ruhákat, amiket másnap reggel fel kell venni, mindent megfelelő sorrendben, aztán amikor már háromszor végiggondoltam mindent, akkor megnyugodtam, hogy minden rendben lesz. És ez így is volt.

- Este 10-kor már le is feküdtem aludni és aludtam is kb 11-től háromnegyed 3-ig.   Akkor felébredtem és már nem tudtam újra elaludni, csak meditálgattam 3.50-ig.

Szombat:

- ébresztő 3.50-kor, majd öltözés és reggeli egyszerre. Powerade és kuglóf, hogy legyen mit ledolgozni az első emelkedőn, illetve egy PowerBar lapos ehetetlen szutyok, amit kaptam, de magamtól nem vennék, mert nem lehet megrágni és lenyelni, csak kb 5 perc alatt egy falatot.   Ezután kontakt lencse berakás, WC, palacktöltés, utolsó felszerelés ellenőrzés, majd irány a rajt, egyelőre teljes cuccban plusz egy polárban, mert reggel azért még hűvös volt az idő. A polárt csak közvetlenül a rajt előtt vettem le és adtam át lelkes kísérőimnek.   A teljes cucc a rövidnadrág +térdvédő valamint a rövid felső+hosszú felső-t jelentette. Reggel felvettem a Tamástól kapott hosszú kesztyűt is, jól jött a reggeli órákban. (ezúton is köszönöm)

- Rajt kereken 5 órakor. Én kb 10 perccel előtte már ott voltam, de így is csak az utolsó harmad közepénél tudtam beállni az indulók sorába, de utánam is még jöttek vagy 150-en később.   Nem baj, gondoltam, az első emelkedőn úgyis megtalálja majd mindenki a helyét. Én amíg lehetett, addig melegítettem, aztán jött a rajt.

- Normál tempóban kezdtem, aztán a hegyes részen kiderült, hogy valóban jobb vagyok, mint tavaly: az egyes emelkedő szakaszok rövidebbnek és könnyebben tekerhetőnek tűntek, mint eddig. Aztán az erdei szakaszon lévő kis híd megint megfogta kicsit a mezőnyt, ott elment vagy 5-6 perc a várakozással, amíg sorra kerültem. Utána már nem volt szűk keresztmetszet, mentünk felfelé jó tempóban egészen a Raschberg-ig. Onnan lenézve látszik a Hütteneckalm, de most halvány felhőben volt, nem láttam, hogy az eleje már elért-e odáig.   Aztán szélmellény, és száguldás lefelé, majd az első etetőpont, ahol kevés időt töltöttem, hiszen mindenem volt, csak izo-t ittam két pohárral. Aztán fel a Hüttenckalm felé. Ez is jól ment, aztán száguldás le, majd némi vízszintes és kisebb emelkedő után Ewige Wand. Aztán az a nagy sziklás lejáró, ahol vittem a bringát, többet nem esek itt fejre.   Aztán száguldás lefelé, majd Lauffen, és a sikátor.   Sok nézelődő volt, gondoltam látni akarják, hogy mennek itt le az A Streckések. Simán lementem én is, de a híd utáni lépcsőn már vittem, mert előttem vitte mindenki, nem volt alkalmas a lemenetelre az idő. Utána tűz vissza Bad Goisern-be és ott találkoztam a kísérőimmel, feltankoltam a gél-jeimet, amiket nem vittem el az első körre, mert ott még úgysem kellettek, illetve levettem a hosszú ruhát, kesztyűt és térdvédőt és bekentem magam napolajjal.

- Ezután nyomás tovább ismét fel a hegyre, majd jobbra el Altaussee felé.   Az odaút sima volt, utána fel a hegyre a Sóbánya irányában.   Emlékeim szerint máskor itt tolni szoktam, most simán felmentem, igaz néha csak 1-1-ben. A hossza is rövidebbnek tűnt, mint eddig.   Aztán el a sípályák felé, ott két kemény downhill, meredek lejtőn, nagy kövekkel. Gumik jól vizsgáztak, nem volt gond, itt simán lementem.   A

- Ezután kaptató vissza a közös etetőponthoz, majd. Jobbra el Bad Isch felé először egy Ewige Wand szerű részen, nagy szakadék mellett, majd nagy köves úton, aztán egy folyómeder mellett, időnként nagy fékezésekkel, mert beláthatatlan kanyarok után a folyó is fordult és az út is, korlát meg nem volt… Ezen máskor jó lenne egyszer nyugodt tempóban is végigmenni, mert nagyon szép rész.

- Aztán Bad Ischl és ott balra fel a nagy és hosszú meredeken,   ami meredekebb mint a diósárok és kb. 10-szer hosszabb… itt már nagy meleg volt, kivoltam én is és nyomtam is a gél-t, amikor szükség volt rá. Mire az etetőponthoz elértem, ugyanolyan éhes voltam, mint tavaly, de most csak villám ebédet ettem, kis minikolbászokat kiflivel, aztán tűz tovább, hogy elérjem a 100-as ellenőrző pontot.   Oda is értem 15.42 alatt, 3 perccel a limit idő előtt. Helyes Ez megvan, ez már javulás.

- Utána ismét Ewige Wand, most már szép nyári időben, aztán Lauffen újra, sikátorban ismét lementem, és most a híd után nem volt előttem senki, szóval a lépcsőn is lementem egy lendülettel, aztán irány tovább a következő nagy hegy felé.  

- Itt párszor utolért a seprű, aki a mezőny végén jött elektromos bringával, de szerencsére nem mellettem jött sokáig, mert közben megelőztem vagy 3 embert, ő meg mindig a legutolsó mellett maradt. Ez már nehéz küzdelem volt, itt egyszer kétszáz majd egyszer háromszáz szint következett és ez már nem volt sima ügy. A bal lábam be is görcsölt, meg kellett állnom, és rázogattam pár percig.   Aztán rájöttem, hogy belül görcsölt, tehát a húzó izom volt a ludas, nem a toló. Onnantól kezdve figyeltem, hogy ne húzzam, csak toljam, így a görcs nem jött elő még egyszer.   Itt már azt hittem, hogy nagyon lassú vagyok és hogy nagyon el fogok késni, vagy 15 percet, ezért nem is hajtottam már nagyon. Beletörődtem, hogy kiestem, de örültem, hogy tovább tudtam jönni egy szinttel megint.   A lefelé menő downhill megint durva volt, toltam majdnem végig, gondoltam, ha már úgyis kiestem, akkor minek törjem össze magam…   Aztán le a városba, majd az etetőpontnál nem is álltam meg, gondoltam lássuk mennyi idő hiányzott.  

- A 130-as időmérőhöz a Goiser Brücké-hez így 8 perc késéssel értem, ami kevesebb volt, mint amire számítottam. Még akár hajthattam volna egy kicsit jobban, hogy odaérjek.   Itt megállítottak és leszedték a rajtszámomat és leültem a folyópartra a lányokkal, akik itt vártak, hogy átjutok-e, és ott ültem vagy fél órát.   Jól elfáradtam, de még azért volt bennem, 150-ig még el tudtam volna menni. Jobb lett volna ott kiesni…   No de akkor mi maradt volna jövőre? :-)

Tanulságok:

- Ha csak annyit edzek jövőre is, mint az idén, akkor megint javulni fogok pár percet, ez elég lehet a 150-es időmérő pontig, vagy akár tovább is.

- a B Streckén is gondolkodtam, de aztán elvetettem: ez az A Strecke nagyobb kihívás, nagyon szeretem az útvonalat és a hangulatot és jobban érdekel, hogy egyszer megcsináljam, mondjuk jövőre (vagy azután…)   mint hogy lazán végigmenjek a B Streckén. Igaz, hogy korán kell kelni, de szerintem megéri.

- Jó lenne több hosszú edzés, mondjuk a Grossgolckner-en, de hogy ezt hol lehetne Magyarországon pótolni, nem tudom.

- Érdemes pár nappal előbb menni és tovább maradni. Ezt a túrát jövőre egy egész hetesre fogom tervezni.

- A bringát alaposan fel kell készíteni indulás előtt, fékek, fogaskerék, lánc, gumik, stb.

- Klassz volt, hogy nem volt defektem, magam szereltem mindkét kereket, jó munkát végeztem :-)   Ugyanez a helyzet a hátsó váltó beállításával is. Azt is finomítottam indulás előtt a görgőcsere miatt és szinte tökéletes lett.

- Méretben nekem jobb lenne egy 29-es bringa, de ennek mostanában kevés a realitása. Az én bringám még biztosan kibír jópár szezont, szóval nem érett meg a cserére. De meglátjuk, mit hoz a jövő.

Remélem sikerült kedvet csinálni Nektek is ehhez a nagyszerű versenyhez és jövőre minél többen eljöttök ti is :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://a-strecke-csakazertis.blog.hu/api/trackback/id/tr248837520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása